Sunday 14 April 2013

Rahim Gouse, Proksi Anwar Yang Menjaga Aset Anwar Luar Negara


Siapa Rahim Gouse dan apa kaitannya dengan Bang Non secara lansung? Itu persoalan yang timbul tatkala nama mereka mula dikaitkan tak lama dahulu.

Isu ini bukan isu baru. Tetapi sehingga hari ini persoalan tersebut masih belum berjaya dijelaskan dan dijawab oleh Bang Non sendiri.

Selama ini, dia sering menuduh UMNO korup, Rasuah dan sebagainya. Hakikatnya BAPAK RASUAH dan KRONI paling besar adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

Dia merupakan pengkhianat kepada rakyat kerana sewaktu dia jadi Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri habis wang negara dirompak.

Rahim Ghouse yang mengumpul kekayaan melalui Abrar Group Inc semenjak awal tahun 90an telah melarikan diri keluar negara setelah Bang Non ditahan pada 20 September 1998. 

Dia ke Jakarta untuk mendapatkan sokongan luar negara, ketika itu Rahim bersama - sama dengan Saifuddin dan Ezam Mohd Nor. 

Apabila Ezam pulang ke tanahair bersama Saifuddin untuk menyertai gerakan reformasi, bekas Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang ini pergi menetap di Melbourne, Australia.

Sekitar tahun 2001 sewaktu anak lelaki Bang Non iaitu Mohd Ihsan menghadapi masalah displin di sekolah, Rahim Ghouse telah membawa Ihsan menetap di Australia.

Kini Abdul Rahim Ghouse dikenali sebagai Dr Abdul Rahim Ghouse, Chief Executive Officer – CEO Kuwait Finance House Australia.

Ikuti sendiri apa yang dimiliki sahabat karib ataupun lebih kenal kita panggil penyimpan aset aset Anwar Ibrahim selama ini.
NAME : DR ABDUL RAHIM GHOUSE

ADDRESS : NO 2 JALAN BUKIT SETIAWANGSA 16, TAMAN SETIAWANGSA, 54200 ? KUALA LUMPUR
COMPANY NAME
  1. Access Equity Sdn Bhd Director
  2. NBCT Rail Sdn Bhd Director
  3. Sambungan Transit Antara Sdn Bhd Director
  4. Abrar Health Services Sdn Bhd Director
  5. Abrar Construction Sdn Bhd Director
  6. Abrar Corporate Resource Sdn Bhd Director
  7. Abrar Brokerage Holdings Sdn Bhd Director
  8. Abrar Infrastructure Holdings Sdn Bhd Director
  9. Abrar Financial Holdings (Overseas) Sdn Bhd Director
  10. Abrar Frontier Management Sdn Bhd Director
Diatas merupakan sebahagian dari senarai syarikat milik Rahim Ghouse sewaktu Bang Non menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri. 

Ada banyak lagi syarikat yang telah pun Rahim Ghouse tinggalkan dan ada juga yang masih kekal waktu ini. Cuma yang disenaraikan diatas ni hanya sebahagiannya sahaja.

Jika rasa sayangkan negara, adalah lebih baik anda semua membuat semakan atas nama Rahim Ghouse ini sebelum menuduh artikel ini sebagai satu fitnah.

Untuk PRU 13 ini difahamkan sebanyak RM 2 Billion telah diperuntukkan oleh pihak PKR untuk bertanding. RM 2 Billion satu jumlah yang cukup besar.

Namun itulah Dana yang diuruskan oleh Rahim Ghouse pemegang wang Anwar Ibrahim dalam menjalankan kerja kerja menawan Malaysia ini.

Jadi, sebelum Si Ketua Penipu tu nak tuduh orang lain mengamalkan kronisme dan korupsi serta sebagainya, baik dia cermin dulu muka dia sendiri. Jangan setakat pandai nak tuduh orang je kerjanya. Takut nanti, cermin pun pecah tengok tembelang dia!!!

No comments:

Post a Comment