Digital clock

Friday, 12 April 2013

Kesian Kat Beruk Ni Kena Halau Ke Segamat



Chua Jui Meng hanya mampu memberi kenyataan politik iaitu beliau tabah menerima keputusan parti yang menendang beliau jauh ke Segamat, iaitu satu tempat yang asing baginya dalam PRU kali ini.   Sumber dalaman mengesahkan beliau kelihatan benar-benar kecewa dengan keputusan tersebut namun pasrah kerana pemimpin PKR sendiri tidak berusaha mempertahankannya.

Chua Jui Meng sejak dari mula mengintai kerusi Gelang Patah, malah menurutnya beliau telah bersalam dengan lebih 40,000 orang dari kawasan tersebut.  Namun, ‘lenguh’ tangan bersalam itu kini sia-sia sahaja kerana kerusi itu kini bakal ditandingi oleh Lim Kit Siang, atau Bapa Tokong yang jauh lebih tinggi kedudukannya di dalam PR berbanding Ketua Pembangkang sendiri.

Chua ada meminta kerusi Bakri atau Kulai yang mana lebih selamat tetapi, nampaknya semua kawasan selamat dibolot oleh DAP secara kuku besi.   Chua Jui Meng sebelum ini telah menimbulkan kontroversi apabila bertelagah dengan Pengerusi DAP Johor, Dr. Boo yang turut mencuba mengenakan kuasa kuku besi DAP ke atas sekutu-sekutunya dalam soal kerusi.

Dr. Boo akhirnya berjaya mengatasi Chua.

Namun, akhirnya Dr. Boo juga kecewa apabila segala usahanya mempertahankan sifat kiasu DAP telah tidak dihargai oleh Tokong Lim anak beranak.  Tidak dapat menerima hakikat itu, maka Dr. Boo bertindak meninggalkan DAP hari ini dengan membawa bersamanya Timbalan dan Setiausahanya.  Difahamkan sekurang-kurangnya 5 lagi pemimpin DAP Johor akan mengikut jejak langkah mereka meletakkan jawatan.

Nampaknya, sifat tamak kesemua parti-parti di dalam PR semakin terserlah menjelang pilihanraya sehingga menyukarkan mereka untuk fokus kepada gerak kerja.

Walaubagaimanapun, dalam kes Chua Jui Meng, beliau seharusnya sudah menjangkakan perkara ini.  Bukan beliau tidak tahu bahawa pembangkang itu adalah tong sampah bagi Barisan Nasional.  Segala sampah sarap yang jijik dan busuk akan dibuang atau terbuang sendiri dari BN, dan masuk ke dalam PR, termasuklah Chua sendiri.   Chua sebenarnya berada di tempat yang selayaknya dan sepatutnya beliau tidak merasa kecewa.

Apa yang berlaku menunjukkan betapa PR adalah parti yang lemah di mana ia tidak boleh berdiri sendiri sebagai satu pakatan dalam ertikata yang sebenar.

Manakala PKR pula, bukan setakat lemah, tetapi sudah pun mati apabila tiada siapa pun menghormati Anwar lagi.  Hanya dari segi zahir parti itu kelihatan seolah-olah masih hidup sebagaimana pengamal syirik yang rohnya sudah meninggalkan jasad tetapi diganti dengan jin yang dibelanya sehinggakan sukar untuk meninggal dunia.

Oleh itu, dengan berada di dalam PKR, nyawa politik Chua juga sebenarnya sudah tiada.

Rakyat, terutamanya pengundi Segamat wajar mengambil pengajaran dari apa yang berlaku ini dan tidak memberi undi kepada parti yang berupa mayat hidup.

Hakikatnya, keluarnya orang seperti Chua Jui Meng dari parti Barisan Nasional, dengan sendirinya menjadikan parti BN lebih bersih dan lebih kuat dari sebelumnya.

Selain itu, BN juga tidak punya masalah kuku besi, berebut kerusi, atau gila kuasa.  BN juga tiada masalah dari segi pemimpin parti komponen tidak menghormati pemimpin tertinggi.  BN mempunyai pendirian yang tetap, serta hala tuju yang pasti.  Sekatat ini, BN telah terbukti sentiasa menunaikan janji.

Justeru, tidak ada sebab kenapa pengundi Segamat atau pengundi Johor untuk menolak BN kali ini.

BN telah terbukti berkhidmat dengan cemerlang selama lebih separuh abad, maka apatah lagi kini, apabila BN semakin mantap dengan ketiadaan manusia-manusia rakus dan gila kuasa yang kini melayang-layang di dalam PR ke sana ke mari merayu kerusi.

Kah Kah Kah..... Nizar Kalah Kes Saman Fitnah... bengap la barua DAP Ni...





Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammed Nizar Jamaluddin kalah dalam saman fitnah RM50 juta terhadap Sistem Televisyen M Bhd bersabit isu nombor plat kenderaan WWW1.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menggugurkan saman itu dengan kos pada Jumaat.

Pada 10 Julai lalu Nizar memfailkan saman berkaitan komen beliau mengenai nombor plat kenderaan WWW 1 yang dibida dengan harga RM520,000 oleh Sultan Johor.

Dalam pernyataan tuntutan, Nizar berkata pada 28 Mei lepas beliau membuat kenyataan mengenai nombor pendaftaran kenderaan itu menerusi akaun Twitternya.



Beliau kemudian pada 31 Mei mendakwa Utusan Melayu menerbitkan satu artikel di halaman 11 akhbar Utusan Malaysia mengenai perkara itu yang dikatakan berbaur fitnah.

ADUN Sungai Panjang itu mendakwa akhbar berkenaan menfitnah beliau sebagai seorang penderhaka terhadap Raja-raja Melayu, terutamanya Sultan Johor, seorang ahli politik yang anti-sultan dan cuba menghasut rakyat supaya membenci Sultan Johor.


*** Akhirnya kebiaDAPan Nizar terhadap Sultan Johor isu no plat WWW1 terjawab bila kalah saman fitnahnya terhadap TV3  .  Pastinya beliau terpaksa membayar kos gantirugi terhadap  mahkamah  &  TV3 berhubung saman RM50 juta ini .. PADAN MUKA !!

Bila Dah Kantoi, Pelacur Dikata Isteri?

Macamana manusia hipokrit ini boleh diangkat sebagai pemimpin dalam pas. Tak cukup dengan bini di rumah. Tak malu ke dengan anak anak dan cucu? Penat lelah ahli ahli datang dari segenap kampong datang nak dengar ceramah si parti munafik ni dan setiap kali lepas ceramah Tin tin milo berlegar legar untuk dipenuhkan atas dasar perjuangan islam kononnya. Tapi duit sumbangan itu rupa rupanya digunakan untuk melanggann pelacur. Memang sial la dia ni. Masuk pas tak semestinya dia amalkan islam sepenuhnya. Perjuangkan hudud juga tak semestinya dia takut pada dosa. Memang dasar lelaki sial yang suka cari perempuan sundal.....

Mungkin itu yang diperkatakan oleh penyokong penyokong pas. KLIK

Tapi ada berita mengatakan itu adalah isteri kedua Pak Tapa. Tapi malangnya isteri keduanya tu tidak pulak pak tapa arahkan untuk memakai tudung? Macamana nak memimpin rakyat kearah hudud kalau isteri sendiripun tak pakai tudung!

Walaubagaimanapun kita perlu tabik spring pada pak tapa kerana pandai main. Siap main korek korek lagi. Syabas la pak tapa. Lu memang A.....  Lain kali jangan main kat hotel yek? Dan duit dalam envelope putih tu jangan la dibazirkan sangat yek!!!!

Cerita penuh Klik blog dibawah

Klik sini:

TERKINI - "Saya Diupah PKR Perangkap Mustapha Ali" - Wanita Dalam Video Seks


Sumber





Lagi Gambar Dan Video

GUA CUMA BOLEH CAKAP
PAS BODOH!!!


Gomo simpati kepada Mustapha Ali kerana beliau sebelum ini merupakan orang yang paling lantang dalam mendesak agar PAS dan UMNO bersatu dalam kerajaan Perpaduan. Beliau merupakan orang yang cukup baik kerana beliau juga waktu ini sedang mengatur untuk Hassan Ali dan Nasaruddin Mat Isa menjadi orang tengah antara perpaduan PAS dan UMNO.


Anwar Ibrahim pastinya tersenyum puas waktu ini kerana
PAS tidak lagi boleh mengatakan Anwar Ibrahim tidak layak sebagai
Pemimpin Pakatan Rakyat kerana PAS juga mempunyai pemimpin
yang bermasaalah moral.

Pendek kata PAS tidak boleh mengatakan
Anwar Ibrahim tidak layak sebagai Perdana Menteri
Jika Pakatan Menang PRU 13 ini.

Fuiyoooo.... Kayanya Pundek Ni....

Sah! Bukan la 'Aset' tu je yang dia ada!!! Hahaha...

Nah!!! Kalau sebelum ini, Si Nurul Izzah tu dengan sombong dan bongkaknya mencabar Datuk Raja Nong Chik mendedahkan aset, sekarang giliran dia pulak yang kena balik.

Kita semua tahu, sejauh mana kekayaan yang dimiliki oleh Papa Hebat Si Nurul Izzah ni sewaktu dia menjawat jawatan sebagai Menteri Kewangan.

Bila soalan ini diajukan kepada Si Nurul Izzah, dia tak jawab satu pun. Sebaliknya, Datuk Raja Nong Chik dah buat penjelasan. Kita dedahkan pulak aset kekayaan yang diwarisi Si Nurul Izzah ni. Gamaknya, aset ni turun dari langit kot!!!
Mari kita semak senarai aset milik Datuk Ibrahim Abdul Rahman. Beliau mempunyai kepentingan perniagaan yang besar mewakili Anwar dengan menjadi Ahli Lembaga Pengarah lebih dari 50 buah syarikat & memegang saham hampir 20 buah syarikat. 
Antara syarikat tersebut adalah:- Pengkalen Holdings Bhd, Pengkalen Capital Bhd, OI Corporation Bhd, Pan Malaysia Industries Bhd, Nissan Industrial Oxygen Bhd, Zaitun Bhd, Boral Concrete (M) Sdn. Bhd., Ibrus Holdings Sdn. Bhd., MS Pembinaan & Kejuruteraan (M) Sdn. Bhd,. PPH Pembangunan (M) Sdn. Bhd., Metromix Sdn. Bhd., Syarikat Bumiputra Sdn. Bhd., PPH Development (M) Sdn. Bhd., PPH Resorts Negara (Port Dickson) Sdn. Bhd., PPH Resorts (Penang) Sdn. Bhd. 
Berikut pula merupakan senarai syarikat yang bapa Anwar merupakan pemegang saham yang besar dalam sesebuah syarikat:- Nissan Oksigen Perindustrian Bhd. (3,032,500 saham); Par Con Corporation Bhd. (900,000); Perumahan Muhibah Sdn. Bhd. (510,000); Sri Kibar Sdn. Bhd. (285,000); Westaflex Sdn. Bhd. (200,000) Seribudi Services (M) Sdn. Bhd. (200,000). 
Dari mana pula aset kekayaan adik beradiknya Farizan, Rani dan Marzuki??? Dari langit kah??? Adik beradik Anwar juga merupakan rakyat biasa yg bukannya belajar tinggi mahupun jenis yang kaya raya. 
Namun apabila abang beliau menjadi Menteri Kewangan, adik beradik Anwar ini berubah menjadi golongan kaya yang melampau. 
Rani sebagai pengarah Azamintensif Sdn. Bhd., Marzuki sebagai pengarah lapan syarikat:- Teraju Dinamik Sdn. Bhd., Knight H & D Sdn. Bhd., Ganjaran Jaya (M) Sdn. Bhd., Rodatra Sdn. Bhd., Sanjungan Niaga Sdn. Bhd., CSPM Resources Sdn. Bhd., Wrand Tank Industries (M) Sdn. Bhd., Lityan Holdings Bhd., dan Bumijet Industries Sdn. Bhd.