Saturday 13 April 2013

Kalau Dulu Berjoget Lambak Pun Pas Akan Pecat Tapi Sekarang Membalun Pun Takper


Sumber 
Hashim Gera adalah ahli politik PAS kawasan Parit , Perak (1969-1974) yang dipecat parti PAS. Kemudian beliau menjadi ahli parlimen Bebas (1973) .Seterusnya menubuhkan / menyertai parti KITA. Beliau memenangi Parlimen Parit pada 1969. Lembaga Disiplin PAS memecat beliau kerana bersama-sama pemimpin Barisan Nasional joget lambak dalam satu majlis di lobi parlimen pada 1971. Kemudian PAS telah bergabung dengan UMNO membentuk Barisan Nasional (1972).Di depan Jawatankuasa Disiplin, Hashim memberitahu ulama Pas, joget adalah tarian bersih. "Bila dia (perempuan joget) datang, saya lari.Bila saya datang, dia (perempuan joget) itu lari. Tidak berlaku sentuhan antara perempuan dan lelaki kerana saya datang dia lari, dia datang saya lari". Bagaimanapun Pas menolak penjelasan Hashim itu dan dia tetap dipecat pada 16 Mei kerana melangkaui agama dan memalukan PAS.
http://ms.wikipedia.org/wiki/Hashim_Gera

Itu kisah lama. Kisah bagaimana PAS benar-benar menjaga maruah dan imej parti mereka sebagai Parti Islam.

Kini PAS sudah tidak kisah lagi dengan semua itu. Apa sahaja pemimpin mereka buat, mereka tak peduli. Asalkan BN dan UMNO tumbang. KLIK SINI

Nizar sembah lilin pun PAS tak peduli.



Muslimat PAS JOGET LAMBAK pun PAS tak peduli.



PAS hanya peduli kepada pemimpin mereka yang menjadi musuh kepada DAP dan PKR walaupun pemimpin tersebut berjuang demi akidah umat Islam.



Musim demonstrasi datang lagi. Jika sebelum ini PAS benar-benar kisah dengan pencampuran antara lelaki dengan perempuan sehingga Ahli Parlimen mereka berJOGET LAMBAK pun dipecat, kini tidak lagi.

Jangan terkejut kalau semasa perhimpunan BERSIH 3.0 anda akan jumpa muslimah PAS berpakaian begini.




Dalam PAS sekarang, apa pun boleh asal menang pilihan raya.




1 comment:

  1. Tanya isteri Mustafa Ali apa nama madu suaminya?
    Kenapa MustaFa Ali bayar service dari sampul surat yang dibawanya?
    Heran ye...kenapa balun isteri di Hotel Astana bukan di rumah?
    Bawalah kes ini ke mahkamah ye Cikgu PA.................

    ReplyDelete